Studio:
Hacienda
Label: Leviathan Records
Země:
Česká republika
Home page:

Pražská smečka Wolfram má za sebou již čtyři řadová alba, včetně novinky „No Redemption“. Věřte tomu nebo ne, já jsem zatím neslyšel ani jediné, samozřejmě s výjimkou „No Redemption“. Zvuk pochází z renomovaného studia Miloše Dodo Doležala Hacienda a v tomto ohledu není nač si stěžovat. Zvuk bezesporu kvalitní.

Kapela sdružená kolem vynikajícího kytaristy a mozku kapely Romana „Krokuse“ Kříže, který má na svědomí produkci celé desky, produkuje power/thrash metal pro náročnějšího posluchače. Musím se přiznat, že jsem musel desku vstřebávat opravdu hodně dlouho a stejně tak, se musím přiznat k tomu, že jsem stejně ještě nepronikl do všech nesčetných a tajemných zákoutí jejích útrob. Tohle opravdu není deska na jeden, co na jeden, pět, deset….. poslechů. Hudebníci jsou ve Wolfram na vysoké úrovni, o čemž svědčí perfektně vyvedená sóla a bezproblémová spolupráce rytmické složky. Hlavně bych chtěl vyzdvihnout práci bubeníka Petra Šaldy, který svůj nástroj zvládá opravdu s bravurním přehledem. Zpěv Petra Doldy Dolénka dává celé desce ksicht a je to ten typ zpěváka, kterého poznáte po pár vteřinách. Těžko hledám pro Petrův hlas nějaký ekvivalent. Originál každým coulem. Možná to bude znít otřepaně, ale na desce není ani nejsilnějších ani nejslabších skladeb. Skladby tvoří ucelený a mimořádně kvalitní soubor.

Takže, nebudeme to zbytečně a sáhodlouze protahovat, protože hromadu dalších informací si můžete přečíst v rozhovoru s Romanem, a nějak to shrňme.Velice  komplikovaná a na poslech náročná deska, která si vás svou náročností buďto obtočí kolem prstu, nebo odradí. To už záleží jen na vás. Já osobně si myslím, že si deska své příznivce rozhodně najde, protože je velice profesionálně vyvedená a ve svém ranku jedna z nejlepších.

Hodnocení: 7,5/10

Venca

Kapela Wolfram je přesně tím, co dnešní česká metalová scéna potřebuje. Musím se přiznat, že hned při prvním poslechu mně klesla spodní čelist až na úroveň hrudníku, což se mně zase tak často nestává, hlavně u poněkud chabé české power scény. „No Redemption“ je důkazem, že kvalitní power/thrash se dá tvořit nejen na západ od hranic, ale i v naší ne právě tímto žánrem přesycené vlasti. Muzika je zvládnuta na jedničku, nejvíce bych pochválil rytmickou sekci vedle práce Romana „Krokuse“ Kříže, který je hlavním skladatelem a „dirigentem“ celého spolku.

Hodnocení: 8,5/10

Bard